A Winelovers márkanév mára egyet jelent a hazai borászok és boraik, valamint a minőségi borfogyasztók iránti elkötelezettséggel. A Winelovers 100 kiadványt az a szándék hívta életre, hogy hozzájáruljunk a legjobb magyar borok népszerűsítéséhez, a fogyasztókat pedig támogassuk abban, hogy a sokszínű kínálatban megtalálják azokat az igazodási pontokat, amelyek borválasztásukat segíthetik.
A Winelovers szakmai csapata otthonosan mozog a magyar borok világában; az általunk rendezett nagykóstolókat megelőző borteszteken kívül többek között mi szerveztük és bonyolítottuk le a 100 legjobb magyar bor kóstolóját 2016-ban és 2017-ben, majd Winelovers 100 saját márkanév alatt 2018-ban, 2019-ben, 2020-ban és 2021-ben. Mind a hat évben mi terveztük és szerkesztettük a kiadvány teljes tartalmát. Tapasztalatunk és szakmai felkészültségünk garancia arra, hogy a 2022-ben újra megjelenő Winelovers 100 a legnagyobb gondossággal készül el és mind tartalmában, mind küllemében a legmagasabb színvonalon kerül az olvasók elé.
Miről szól a Winelovers 100
A kiadvány középpontjában a száz legkiválóbbnak ítélt bor listája és részletes leírása áll, ugyanakkor 6 kiemelt figyelmet érdemlő kategória (száraz fehér, illatos fehér, rozé, vörös és édesbor, valamint pezsgő) legjobbjait is bemutatjuk. Tesszük ezt azért, hogy a lehető legteljesebb képet adjuk a magyar borokról és olyan borstílusok egyedi tételei is elismerést kaphassanak, amelyek - jellegükből adódóan - kisebb eséllyel kerülhetnek a klasszikus értelemben vett csúcsborok közé. A hazai és nemzetközi borversenyeken kiemelkedően szereplő tételekből és a szakma elismert képviselőinek, véleményvezéreinek ajánlásával igyekszünk egy reprezentatív merítést nyerni a magyar borok legjavából. Ezekből választják ki az egységes nemzetközi sztenderdek alapján bíráló szakértők a borokat vakon kóstolva, objektív minőségi szempontok alapján pontozva azokat a tételeket, amelyek felkerülnek a 100-as listára és a kiegészítő toplistákra. Fontosnak tartjuk a megalapozottságot és a hitelességet: nem kevesebbet ígérünk, mint egy elfogultságtól mentes, a bírálók szakmai konszenzusán alapuló rangsort.
A toplistákon kívül olyan, a magyar bor jelenét és jövőjét mérlegelő tartalommal tervezünk megjelenni, amelyben nem csupán az ágazat jelentős szereplőit, neves hazai és nemzetközi szakértőit szólaltatjuk meg, de számos olyan témát is körbejárunk, amely a szélesebb közönség érdeklődésére is számot tarthat. Hiszünk abban, hogy a minőségi tartalom hozzáadott értéket jelent az olvasó számára, és olyan egyedi presztízsű magazinként tekint majd a Winelovers 100-ra, amelyet egy egész éven keresztül haszonnal forgathat.
Stratégiai partneri kapcsolatainknak köszönhetően a kiadvány promócióját és terjesztését a hagyományos csatornákon túl számos egyéb felületen is támogatni tudjuk: online megjelenés, a kiadvány borait felvonultató prémium borkóstoló rendezvény és több, a Borkollégium neves előadóinak vezetésével megvalósuló mesterkurzus gondoskodik arról, hogy minél több emberhez eljusson a legjobb hazai borok jó híre, lehetőséget kínálva a legkiválóbb tételek alaposabb megismerésére, az élményszerző borkóstolásra.
Kinek ajánljuk
Mindenkinek, akit érdekel, hol tart a magyar bor. Elsősorban
azokat a tudatos, újdonságot kereső, egyediséget értékelő
borkedvelőket szólítjuk meg, akik szeretnék Magyarország
minőségi borait még alaposabban megismerni, vagy új
kedvenceket találni. Olvasóink között szeretnénk tudni a
mindennapok igényes borfogyasztóit, akik talán nem
rendelkeznek komolyabb szakmai előképzettséggel, viszont
érdeklődéssel és nyitottsággal fogadják a borokat és örömmel
vesznek kézbe egy olyan kiadványt, amely segít a választásban, a
vásárlásban, megmutatja a borok mögötti arcokat és
történeteket. Ezek az emberek jellemzően közép-, illetve
felsőfokú végzettséggel rendelkeznek, közülük sokan vezető,
döntéshozó beosztásban dolgoznak és jelentős elkölthető
jövedelemmel, megtakarításokkal rendelkeznek. Így nem csupán
a szakmán belül tevékenykedő vállalkozások érhetik el
közvetlenül fogyasztóikat, de a szakmán kívüli cégeknek is
lehetőségük nyílik egy prémium célcsoportot megszólítani.